Zdrowy makaron konjac - wykonany z mąki o tej samej nazwie - w 97 % składa się z wody - nic dziwnego, że od wielu lat jest tak chętnie wybierany przez osoby, chcące pozbyć się dodatkowych kilogramów. Dzięki wysokiej zawartości witaminy A, B i potasu – stanowi doskonałe uzupełnienie zdrowej, ekologicznej diety, a jego neutralny smak (wchłaniający aromaty dodatków, przypraw i sosów) - może zaskoczyć kubki smakowe nawet najbardziej wybrednych smakoszy. Makaron konjac, nazywany też „shirataki”, gotuje się nieco inaczej niż tradycyjny, pszenny – przede wszystkim ze względu na zaskakującą, delikatną konsystencję. Aby prawidłowo przygotować zdrowy, niskokaloryczny makaron należy gotować go przez 1 minutę, a następnie starannie odsączyć. Krótki czas gotowania makaronu konjac sprawia, że przygotowanie zdrowego, smacznego posiłku dla całej rodziny zajmuje zaledwie kilka minut – zapewniając przy tym szereg niezbędnych składników odżywczych. Makaron shirataki z powodzeniem można też usmażyć – nie przekraczając 1 minuty (podobnie jak w gotowaniu). Makaron konjac sprawdzi się nie tylko w daniach kuchni azjatyckiej, ale także jako zdrowszy zamiennik tradycyjnego makaronu czy dodatek na zimno do sałatek. Osoby, chcące skorzystać z jego prozdrowotnego działania w codziennej diecie, mogą zakupić wygodne zestawy produktu – obejmujące różne jego rodzaje. Makaron konjac szczególnie poleca się cukrzykom – ze względu na niski indeks glikemiczny. Najczęściej podaje się go z intensywnym w smaku sosem sojowym oraz dodatkami kuchni azjatyckiej, takimi jak imbir, owoce morza, przyprawami korzennymi.