Witaminę C warto stosować nie tylko w okresie jesienno-zimowym, ale... przez cały rok! Najlepiej suplementować ją z samego rana – oraz uzupełniać przez cały dzień w mniejszych dawkach. Witamina C utrzymuje się w organizmie człowieka zaledwie przez kilka godzin, dlatego tak ważne jest, aby sięgać po nią systematycznie – a w codziennej, zdrowej diecie stosować produkty w nią bogate. Co ważne, witaminę C zaleca się suplementować wraz z posiłkiem – przyjmowanie jej na „pusty żołądek” może skutkować problemami żołądkowymi. Podobnie w nocy – witamina C przyjęta przed pójściem spać przyczynia się do refluksu. Zalecana dzienna dawka witaminy w przypadku osoby dorosłej wynosi 100 mg - w okresie ciąży, walki z chorobą czy wzmożonego stresu może zostać zwiększona nawet do 1000 mg. Warto wiedzieć, że znana wszystkim witamina C występować może również pod nazwą „kwas askorbinowy”, a organizm człowieka – w przeciwieństwie do większości roślin i zwierząt – nie wytwarza jej samodzielnie. Profilaktyczne stosowanie witaminy C może skrócić czas przeziębienia osoby dorosłej nawet o 8% (u dzieci – do 14%)! Naturalna witamina C skutecznie przyspiesza proces gojenia się ran, przynosi ukojenie układu nerwowego, zwalcza bakterie powodujące próchnicę oraz wspiera syntezę kolagenu, niezbędną do zapewnienia optymalnego stanu tkanki łącznej. Warto wiedzieć, że – jako silny antyoksydant – cenna witamina (na przykład w formie praktycznych saszetek) spowalnia starzenie się organizmu, dzięki czemu znajduje szerokie zastosowanie w kosmetologii i świecie beauty.