Pieprz – znany większości z nas z domowej kuchni – obejmuje swoim nazewnictwem nawet 700 gatunków pnączy, krzewów i drzew. Te najbardziej popularne – pieprz czarny i różowy – stosowane są najczęściej do doprawiania potraw, nadając im wyrazisty, głęboki smak. Pieprz – podobnie jak inne przyprawy – ma jednak do zaoferowania znacznie więcej niż tylko wspaniały aromat. To właśnie on ułatwia przyswajanie zdrowej kurkuminy zawartej w kurkumie – dlatego dobrze jest doprawiać dania zarówno pieprzem, jak i prozdrowotną kurkumą. To połączenie posłuży nam w profilaktyce nowotworu oraz w ogólnym wzmocnieniu organizmu. Co ciekawe, zdrowy i naturalny pieprz działa także przeciwzapalnie – dzięki czemu może posłużyć jako jedna z substancji zwalczających przeziębienie (niektórzy doprawiają nim herbatę!). Zawarta w pieprzu piperyna sprawdzi się osobom, chcącym zredukować wagę – dzięki właściwościom pobudzającym trawienie, niweluje również uporczywy ból brzucha. W domowej kuchni nie powinno zabraknąć pieprzu cayenne (tak zwanego „chili”), który przyspiesza zdrową przemianę materii, łagodzi ból głowy oraz wspomaga pracę układu pokarmowego i krążenia. Osoby, chcące wprowadzić zdrowy pieprz do swojej diety – mogą wybierać spośród wielu rodzajów tej przyprawy. Zarówno pieprz czarny, kolorowy, cayenne, nieco mniej znany pieprz kubeba (idealny do mieszanek typu curry!), cytrynowy, biały lub zdrowy miks naturalnego pieprzu z kurkumą – sprawdzi się w codziennym menu wszystkich tych osób, którym zależy na zachowaniu zdrowia i świetnej formy na co dzień.